Şirketler bu yıl ramazan kolisinde bütçeyi artırdı

Türkiye’nin 81 ilinde ve 4 bin kişinin üzerinde müşterinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, ramazan kolisinin uygun fiyatlı olması kriteri geçen yıla göre daha yüksek bir tercih sebebi haline geldi.

Avansas'ın 81 ilde 4 binin üzerinde iş yeri sahibi ve yöneticileriyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 100 iş yerinden 38’i ramazan kolisi dağıtmayı
Avansas'ın 81 ilde 4 binin üzerinde iş yeri sahibi ve yöneticileriyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 100 iş yerinden 38’i ramazan kolisi dağıtmayı
+2
Haber albümü için resme tıklayın

Avansas'ın 81 ilde 4 binin üzerinde iş yeri sahibi ve yöneticileriyle gerçekleştirdiği araştırmaya göre, 100 iş yerinden 38’i ramazan kolisi dağıtmayı planlıyor ve söz konusu şirketlerin yüzde 60'ı ramazan kolisi için 100 lira ile 200 lira arasında bütçe ayırmayı tercih ediyor.

Şirketlerin bu yıl ramazan kolisi bütçesi 100 ile 200 TL arasında değişiyor

Şirketten yapılan açıklamaya göre, e-ticaret platformu Avansas, marketler ve e-ticaret sitelerinin ramazan kolilerini satışa sunmaya başladığı bu dönemde birçok alternatif arasında kalan müşterilerin koli tercihindeki satın alma davranışlarını araştırdı ve dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu.

Türkiye’nin 81 ilinde ve 4 bin kişinin üzerinde müşterinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, tüketicilerin koli içerisinde kaliteli markalar bulunmasına verdiği önem kriterinde 2021 yılında göre düşüş gözlemlendi. Bunun yanı sıra ramazan kolisinin uygun fiyatlı olması kriteri geçen yıla göre daha yüksek bir tercih sebebi haline geldi.

İş yerlerinin yüzde 56’sı koli içerisinde yer alan ürünlerin bilindik ve kaliteli markalardan oluşması gerektiğini vurguladı. Yüzde 44’ü ise kolinin uygun fiyatlı olması gerektiğini dile getirdi. Ürün çeşitliliğine önem veren tüketiciler, satın alacakları erzak paketinde mutlaka yer alması gereken 15 ürünü şöyle sıraladı: Çay, sıvı yağ, pirinç, makarna, şeker, salça, un, bulgur, kırmızı mercimek, zeytin, fasulye, tuz, arpa şehriye, hurma ve süt.

Katılımcıların yüzde 60’ı içerisinde 19-25 çeşit ürün bulunan orta boy erzak kolisini tercih ediyor

Araştırmadan çıkan sonuçlara göre, katılımcıların yüzde 60’ı içerisinde 19-25 çeşit ürün bulunan orta boy, yüzde 30’u içerisinde 12-25 çeşit ürün bulunan küçük boydaki ramazan kolilerini tercih ettiklerini belirtirken, iş yerlerinin 2022 yılında bir adet ramazan kolisi için ortalama 100 TL-200 TL aralığında bütçe ayırmayı öngördüğü aktarıldı.

Araştırma sonuçlarına göre, iş yerlerinin yüzde 38'i ramazan ayında, çalışanlarına veya ihtiyaç sahiplerine Ramazan kolisi yardımı yapmayı düşünüyor. Koli dağıtma potansiyeli olanların yüzde 52’si hazır koli dağıtmayı düşünürken, bu yıl koliyi kendilerinin hazırlayacağını belirtenlerin oranında ise artış gözlemlendi.

29 Mar 2022 - 09:32 - Ekonomi



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.