Türkiye yeni ürünleri denemeyi seviyor

“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi seviyor.

Büyütmek için resme tıklayın

Türkiye yeni ürünleri denemeyi seviyor

Kazanan ürünlerin tüketicilerin oylarıyla belirlendiği ve Türkiye’de 6. kez gerçekleştirilen “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin %84’ü piyasaya çıkan “yeni” ürünleri denemeyi tercih ediyor. Tüketicilerin %80’i piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken ürüne ait fiyatın kararını etkilediğini ifade etti. İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon, Erzurum olmak üzere 12 ilde 18-55 yaş aralığındaki 4.012 tüketiciyle yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, 18-24 yaş grubundaki tüketiciler yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına göre daha istekli davrandığını açıkladı.

“Güven” en önemli faktör dedi

Türk tüketicilerinin yenilikçi ürünlerden beklentileri dikkate alındığında, hızlı tüketim ürünlerinde ürünün güvenilirliği ilk sırada yer alırken, sırasıyla ürünün fiyatı ve beklentileri karşılıyor olması diğer faktörler olarak öne çıkıyor.  Yılın Seçilmiş Ürünü logosu ise ürün tanıtımına olumlu katkı sunduğunu Tüketiciler Yılın Seçilmiş Ürünü logosu bulunan ürünlere karşı daha fazla güven duyduğunu ve ürüne dair satın alma eğilimi artış göstermektedir.

Piyasaya çıkan yeni ürün alma eğilimi

Araştırma sonuçlarına göre kadın tüketicilerin piyasaya çıkan yeni ürünleri deneme oranının erkeklere göre daha yüksek olduğu istatistiklere yansımaktadır. Kadınların %87’si, erkeklerin ise %81’i piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ediyorlar.

Dijital mecralar satın alma davranışlarını etkiliyor

Araştırmada sunulan yanıtlara göre, yeni ürünler hakkında farkındalık yaratmada en büyük rol dijital mecralara ait. Sosyal medya ve web dünyasının ardından aile, iş ve arkadaş çevresi tüketici farkındalığını etkileyen faktörler olarak öne çıkıyor.

21 Nis 2021 - 10:18 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.