Bir Influencer’ın aylık kazancı nedir?

Sosyal medyada içerik üretici olarak tabir ettiğimiz günlük veya haftalık paylaşımlar yaparak, reklam içerikli fotoğraf ve videolar hazırlayan, binlerce takipçi kitlesine sahip fenomenler, aylık 20 – 30 bin TL‘ye kadar gelir elde ediyorlar.

Büyütmek için resme tıklayın

Son zamanlarda sosyal medya ağlarının en popüler platformlarından olan Instagram ve  YouTube üzerinde çok fazla sayıda takipçiye erişebilen Influencer‘lar, gece ve gündüz yaptıkları paylaşımlarıyla zengin gösterişli hayatlarıyla ön plana çıkmaya başladılar.

Zengin arkadaş gruplarıyla eğlence mekanlarında partiler vererek lüks yaşamlarıyla dikkatleri üzerlerine çeken fenomenler; sosyal medya hayatlarında sadece spor, dans, makyaj ve kıyafet hikayeleri ile gündemde kalabilmeyi başarıyorlar. Çok fazla gencin imrenerek takip ettiği fenomenleri görenler Instagrammer yada YouTuber olma konusunda çabaları var. Çünkü bu konuda iyi para kazanan ve çok takipçisi bulunan kişileri görerek “bende yapabilirim. Bende çok para kazanacağım.” düşüncesi ile hareket ediyorlar. Önceden “ne olacaksın?” sorusuna Doktor, Mühendis, yanıtları gelirken şimdi “YouTuber olacağım” yanıtları geliyor.

BİR HİKAYE PAYLAŞIMININ BEDELİ 10 BİN TL

Çok kolay bir iş tekniği ile 15 saniyelik hikaye paylaşımı yaparak kısa bir video çekip sayfa önerileri, reklamlar veya bilgilendirmeler yapan İnfluencer’lar, bu sayede milyonlarca takipçiye ulaşarak reklamını yaptığı ürünleri ve sayfaları etkileşim haline sunmuş oluyor. Türk Instagrammer’lar da bu konuda sadece 24 saatlik paylaşımlara 10 bin TL ücret istiyorlar.

Hatta hikaye yerine normal gönderi paylaşımlarında fiyatlar 15 bin TL‘ye kadar çıkabiliyor. Eğer “ikisini de almak isterseniz size bir şeyler yaparız” şeklinde komik dönüşler de olabiliyor. “Herkesin kazandığı kendine” tabiri vardır bilirsiniz. Ancak bazen istenilen fiyatlar ortamın ne kadar farklı olduğunu ve aylık ne kadar yüksek gelirler elde ettiklerini bizlere gösteriyor.

TOPLAM BÜTÇE 35 MİLYON TL’YE ULAŞTI


Şu anda Influencer olarak nitelendirilen sosyal medya fenomenleri sektör olarak turizm, ülke tanıtımı, teknolojik ürün lansmanları ve pek çok farklı alanlarda Türkiye ekonomisi içerisinde önemli bir yer teşkil etmeye başladılar. Şu anda dünya genelinde 1 milyar doları bulan Influencer ekonomisi Türkiye’de 35 milyon TL‘yi aşmış durumda.

22 Kas 2020 - 14:10 - Yaşam

Muhabir Sevcan Sarıkaya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.