Kurumsal sosyal medya nasıl yönetilir?

Sosyal medya uzmanı Hacı Mustafa Özsoy, son yıllarda önemi artmış olan kurumsal sosyal medya kullanımına ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.

Büyütmek için resme tıklayın

Son yıllarda sosyal medya, sadece sosyal medyada değil kurumsal alanda da önem kazandı. Özellikle reklam alanı bilboardlardan ve gazetelerden ziyade sosyal medyada yöneldi. 

Durum böyle olunca, sosyal medyada kurumsal kullanım da önem kazandı. Ancak kurumsal firmaların sosyal medyada doğru kişilere ulaşması da çok önemli. Bu noktada devreye sosyal medya yönetimi üzerine uzmanlaşmış kişiler giriyor. 

Kişisel hesaplar gibi yönetilmemeli

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Feed Medya kurucusu ve aynı zamanda Sosyal Medya Uzmanı olan Hacı Mustafa Özsoy, kurumsal hesapların yönetimine ilişkin dikkat edilmesi gereken hususlara dikkat çekti. "Kurumsal şirketlerin günümüzde sosyal medyadan kaçınması ne yazık ki mümkün değil." diyen Özsoy, "Fakat sosyal medyanın kendi dinamikleri nedeniyle kurumsal hesapların kişisel hesaplar gibi yönetilmesi de doğru bir yaklaşım olmuyor." ifadelerine yer verdi.

Öncelik hedef kitle

Sosyal medya yönetiminde hedef kitlenin belirlenmesinin önemli olduğunu vurgulayan Özsoy, "Facebook'ta her 1 saniyede 6 yeni profil açılması, Twitter'ı günde 500 milyon insanın ziyaret etmesi, YouTube'a her 1 dakikada 300 saatlik video yüklenmesi, Instagram'daki içeriklerin 1 günde 3,5 milyar beğeni alması sosyal medya yönetiminin neden bu kadar önemli hale geldiğini göstermekte.

Bu durumda hedef kitle analizi yapmak çok önemli. Feed Medya olarak öncelikle kimlere ulaşmak istediğimizi tespit edip ve sonrasında o kitleyi çekecek içerik ve paylaşımlar yapıyoruz." şeklinde konuştu. 

Nelere dikkat edilmeli?

Kurumsal sosyal medya hesaplarının yönetilmesine ilişkin değerlendrmelerini sürdüren Mustafa Özsoy, şu hususlara dikkat çekti: "Bir kurum ya da markanın sadece sosyal medyada yer almak için herhangi bir sosyal medya hesabı açması doğru değildir. Açtığınız sosyal medya hesabının mutlaka bir amacı ve markanızın ya da kurumunuzun ulaşmak istediği bir hedef olmalı ve sosyal medyada paylaştığınız içeriklerin bu amaca hizmet etmesi gerekir.

Sosyal medya sadece ürün ve hizmetlerinizin tanıtımını yaptığınız, kampanyalarınızı duyurduğunuz ve her şeyin %100 markanız ile ilgili olduğu bir yer değildir. Müşterileriniz ve potansiyel takipçileriniz ile etkileşime geçin.

Birkaç içerik paylaşıp birden yok olmak online dünyada pek hoş karşılanmaz. Sosyal medya kullanıcıları, her an yerinizi başka bir markayla doldurabilir. Bu yüzden paylaşım planınız düzenli olmalıdır."

23 Mayıs 2020 - Teknoloji

Muhabir Esra Kurak


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.



Bursa Markaları

B Gazete, Bursa ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (539) 958 70 00
Reklam bilgi