Facebook Tiktok ile rekabete giriyor

Sosyal medyada oldukça popüler bir uygulama olan Facebook yeni ve büyük bir adım atıyor. Artık Facebook uygulaması tüketime öncelik veren bir uygulama platformu olmayacak ve Tiktok benzeri içerikleri daha sık kullanıcıların karşısına çıkaracak.

Facebook Tiktok ile rekabete giriyor
Facebook Tiktok ile rekabete giriyor
+1
Haber albümü için resme tıklayın

Meta çatısı altındaki sosyal medya platformlarından olan popüler uygulama Facebook, yeniden dizayn sürecine girdi. Bu doğrultuda Facebook, bağlantı yerine tüketime öncelik veren bir çalışma gerçekleştiriyor.

Facebook ve Tiktok birbirine benzeyecek

Söz konusu hamle, Facebook'un TikTok ile rekabet etme yolunda attığı en büyük adım olarak kabul ediliyor. Kullanıcı akışında yapılacak değişikliklerle Facebook artık arkadaşlar ve tanıdıklarla bağlantı kurmak için öncelikli bir yer olmayacak.

Facebook kullanıcılarına beğeneceği gönderi önerileri geliyor

Bunun yerine, TikTok'a benzer bir kaydırmayla ilgili akışa sahip olacak. Oluşturulan algoritma, kullanıcılara video, resim ve beğenileceği düşünülen diğer gönderileri sunacak. Düzenlemeyle birlikte, rastgele evcil hayvan videoları görme veya yemek pişirme konusunda etkili kişilerden tarifler alma gibi içeriklerin öne çıkması bekleniyor. Facebook'ta içeriklerin yer aldığı ana ekran artık "Home (ana sayfa) olarak adlandırılacak ve insanların Facebook'un beğeneceklerini düşündükleri "yeni içerikleri keşfetmeleri" için bir yer olacak. Söz konusu platform, öneri algoritmasını iyileştirerek, gösterdiği yeni içeriklerin sayısını artırmayı planlıyor.

Facebook: Ana sayfa sekmeniz size özel olarak kişiselleştiriliyor

"Feeds" (Yayınlar) adlı yeni sekme, yalnızca kullanıcının takip etmeyi seçtiği arkadaşlardan, aileden, sayfalardan ve gruplardan gelen gönderileri gösterecek. Facebook'tan yapılan açıklamada, "Ana sayfa sekmeniz size özel olarak kişiselleştiriliyor. Bu sistem, dağınıklığı ortadan kaldırmaya ve içeriği en değerli bulacağınızı düşündüğümüz yerde sıralamaya yardımcı olmak için binlerce sinyali dikkate alıyor." denildi.

Facebook gençleri uygulamaya çekmek istiyor

Facebook'un kullanıcı büyümesi, son yıllarda ABD ve Avrupa'da durgunluk gösteriyor. Daha genç kitlesiyle tanınan TikTok ise ABD'de kullanıcı sayısında ve uygulamada harcanan sürede önemli bir ilerleme kaydetti. Buna karşılık, Facebook gençleri uygulamaya çekmek için çalışıyor.

27 Tem 2022 - 17:35 - Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.