NASA, 'evrenin en derin görüntüsü'nü paylaştı

NASA, Beyaz Saray'da Başkan Joe Biden'ın da katıldığı törende uzayın derinliklerini gözlemleyen James Webb Uzay Teleskobu'nın çektiği ilk renkli fotoğrafı kamuoyuna sundu.

Haber albümü için resme tıklayın

NASA, uzay teleskobu James Webb’in Dünya'nın yaklaşık 1,5 milyon kilometre uzağında kaydettiği ilk renkli fotoğrafı paylaştı. Uzayın gizemine kapı aralayacak tarihi bir adım daha geride kaldı.

James Webb Teleskobu'nun çektiği ilk renkli fotoğraf

James Webb uzay teleskobu, "13 milyar yıldan fazla geriye bakarak", şimdiye kadar çekilmiş "erken evrenin en derin görüntüsünü" kaydetti. NASA, Dünya'dan yaklaşık 1 buçuk milyon kilometre öteden çekilen fotoğrafların ilkini, Beyaz Saray’da Joe Biden’ın katılımıyla gerçekleşen toplantıda yayımladı.

10 Milyar dolarlık James Webb teleskobu, 31 yaşında olan ve çalışma ömrünün sonuna yaklaşan Hubble Uzay Teleskobu'nun halefi görülüyor. James Webb uzay teleskobu, 25 Aralık 2021'de fırlatılmış, Mart ayında bir yıldıza odaklanarak çektiği ilk fotoğrafını göndermişti. Teleskop bu kez 32 saat boyunca 72 pozlama kullanılarak çektiği renkli fotoğrafları Dünya'ya ulaştırmış oldu.

İlk fotoğraf hakkında bilgi verildi

Törende NASA yetkilileri, Biden'a teleskopun çektiği ilk fotoğraf hakkında bilgi verdi.

AA'nın haberine göre Biden, burada yaptığı konuşmada, NASA'nın 12 Temmuz'da yapacağı detaylı fotoğraf ve veri paylaşımının tarihi nitelikte olacağının altını çizdi.

Söz konusu fotoğrafların ABD'nin gücünün bir göstergesi olacağını belirten Biden, "Bu fotoğraflar tüm dünyaya Amerika'nın büyük şeyler yapabileceğini gösterecek ve özellikle Amerikalı çocuklara hiçbir şeyin bizim kapasitemizin üzerinde olmadığını anımsatacak." değerlendirmesinde bulundu.

Biden'ın konuşmasının ardından daha önce insan gözüyle görülmemiş galaksilerin bir fotoğrafı kamuoyuyla paylaşıldı. Söz konusu fotoğraf, bugüne kadar evrendeki galaksilere ilişkin çekilen en derin ve net fotoğraf olma özelliği taşıyor.

12 Tem 2022 - 10:08 - Gündem

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.