DW Türkçe ve Amerika'nın Sesi sitelerine erişim engeli getirildi

Türkiye’de görüntülü haberleriyle ilgili Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’na (RTÜK) lisans başvurusu yapılmadığı gerekçesiyle VOA Türkçe ve DW Türkçe’nin internet sitelerine erişim engelleme kararı hayata geçirildi.

+1
Haber albümü için resme tıklayın

DW Türkçe ile Amerika'nın Sesi'nin web sitelerine lisans başvurularını yapmadıkları gerekçesiyle RTÜK'ün talebiyle erişim engeli getirildi. Bilişim hukuku uzmanı Prof. Dr. Akdeniz Deutsche Welle ve Amerika'nın Sesi haber sitelerine mahkeme kararıyla erişim engeli getirildiği vurgusu yaptı.

Deutsche Welle ve Amerika'nın Sesi haber sitelerine erişim engeli getirildi

Almanya merkezli DW Türkçe ile ABD merkezli Amerika'nın Sesi'nin web sitelerine erişim engeli getirildi. Erişim engeli kararları RTÜK'ün talebiyle Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği tarafından alındı. RTÜK, lisans başvurusu yapmadıkları gerekçesiyle sitelerin erişime engellenmesini istemişti.

amerikaninsesi.com'a girilmeye çalışıldığında, "30/06/2022 tarihli ve 2022/7982 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir," ifadeleriyle karşılaşılıyor.

dw.com web sitesinde de kullanıcıları "30/06/2022 tarihli ve 2022/7978 D.İş sayılı Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği kararıyla erişime engellenmiştir," ifadeleri karşılıyor.

İfade Özgürlüğü Derneği’nin kurucularından Bilişim Hukuku Uzmanı Prof. Dr. Yaman Akdeniz, "Deutsche Welle (http://dw.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği'nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7978 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş. Amerikanın Sesi (http://amerikaninsesi.com) haber sitesine, Ankara 1. Sulh Ceza Hakimliği'nin 30/06/2022 tarih ve 2022/7982 D.İş sayılı kararıyla erişim engellenmiş." diye yazdı ve gelişmeleri 'sansür' olarak değerlendirdi.

RTÜK'ün CHP'li üyesi İlhan Taşcı da kararı sosyal medya hesabından "Lisans başvurusu yapmayan DW Türkçe ve Amerika'nın Sesi’nin erişimi RTÜK Başkanlığının istemi üzerine Ankara Sulh Ceza Hakimliğince engellendi. İşte basın özgürlüğü ve ileri demokrasi!" diye duyurdu.

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Şubat ayında Türkçe yayın yapan uluslararası haber sitelerinin denetleneceğini bildirmişti. RTÜK, Amerika’nın Sesi, DW Türkçe ve Euronews haber sitelerine lisans için 72 saat tanımış, lisans başvurusunda bulunmayanların ise erişimlerinin engelleneceğini söylemişti.

01 Tem 2022 - 09:50 - Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak B Gazete Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan B Gazete hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler B Gazete editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı B Gazete değil haberi geçen ajanstır.